Strategisk UX Design & Design Leadership
Designledelse & Design Ops
Strategisk UX Design giver dig værktøjerne til at forankre UX design i din forretning og organisation. Hermed får du muligheden for at realisere den fulde værdi af UX design ved at understøtte UX processer og leverencer målrettet og systematisk.
14.750 kr. (ekskl. moms)
▶︎ Ved 3-for-2 tilbud 9.833 kr.
3 dage fra 9:00-16:00
✔︎ Gratis ubegrænset sparring
✔︎ Gratis 1 times oplæg for dit team
Kursusdatoer 2025:
13. − 15. maj, 2025
7. − 9. oktober, 2025
København
Rahbeks allé 21
1801 Frederiksberg C.
Spørgsmål til kurset?
Kontakt kursusansvarlige
Rune Nørager:
40 41 44 22
kontakt@uxcampus.dk
Hvorfor deltage i kurset?
Som beslutningstager eller designlead skal du kunne navigere effektivt i et bredt sæt af logikker, begreber og processer knyttet til design og forskellige fagligheder på designteams og i organisationen.
Kurset giver dig en komplet værktøjskasse bestående af 6 designkompasser til at løse denne opgave effektivt, således din virksomhed kan realisere forretningsværdien af design.
Det du lærer
Med Strategisk UX får du værktøjerne til at kortlægge din virksomheds nuværende UX profil og identificere hvor der er størst strategisk potentiale for at udvikle dit UX-fokus. Du lærer hvordan du kan skabe kulturel forandring i din virksomhed samt planlægge og eksekvere hvert skridt i retning mod at gøre brugeroplevelsen af dit produkt eller service til en del af dine konkurrencemæssige fordele. Du vil ligeledes lære hvordan du kan gøre UX-initiativer målbare og omsætte dem til Key Performance Indicators (KPI) med henblik på at synliggøre Return On Investment (ROI) - både eksternt for kunder og internt for beslutningstagere.
↓ Se det detaljerede kursusprogram nedenfor.
Kursusprogram
Dag 1
1. Design process frameworks
- Få et overblik af de mest brugte designproces rammeværktøjer og hvordan de relaterer sig til hinanden (Design Thinking, User Centred Design, Contextual Design).
- Profilering af typisk projekter: fra "me too" fast track udvikling til disruptive innnovation.
- ✎ Øvelse: Mapning af din virksomheds udviklingsprocesser til disse rammeværktøjer.
2. Markedsdifferentiering med UX
- Hvordan design og UX kan differentiere produkter og services.
- Identificering af design-drevne unique-selling-points samt UX-claims.
- Lær om usability claims i udbudsmateriale.
- ✎ Øvelse: Identificering af din virksomheds design claim muligheder og usability selling points.
Dag 2
3. Segmenteringsværktøjer
- Få et overblik af segmenteringsværktøjer og strategier ift. designstrategisk prioritering.
- Lær at identificere falske og forkerte segmenter.
- ✎ Øvelse: Mapning og profilering af dine kunder.
4. Design-drevne value propositions
- Lær at lave designstrategiske prioriteringer med design feature analysemodeller.
- Lær at kommunikere forretningsværdien af design på en overbevisende måde.
- ✎ Øvelse: Design feature analysis af dit produkt og mapning af design muligheder.
Dag 3
5. Data-drevet designudvikling
- Modning af designprocesser og designaktiviteter så de matcher professionelle standarder.
- Lær at specificere operationelle og målbare designkrav for brugskvalitet (usability og UX).
- ✎ Øvelse: Mapning af dit produkts data-drevne designforankring.
6. Virksomhedens UX modenhed
- Profilering af virkomhedens UX modenhed.
- Forankring af forretningsværdien af design på tværs af organisationen. Designroller i tværfaglige design teams.
- ✎ Øvelse: Analyse af din virksomheds UX modenhed og mapning af muligheder for at udvikle og modne.
Hvorfor vælge UX CAMPUS til at lære om Strategisk UX Design & Design Leadership?
Dine undervisere har stor erfaring med brugertests fra vores daglige arbejde.
Vores uddannelsesmæssige baggrunde giver os en solid baggrund i design af eksperimentelle studier af høj kvalitet.
Kurset er bygget op omkring praktiske skabeloner, der understøtter dit arbejde med brugertests. Dem får du udleveret digitalt.
Du får gratis support så vi kan hjælpe dig når du har behov for det - eks. når du skal forberede din næste brugertest.
Hvem deltager typisk i dette kursus?
Kurset henvender sig til produktejere, projektledere, UX-leads og beslutningstagere samt ildsjæle med ansvaret for at drive udviklingen af et UX-fokus.
Deltagere har typisk meget forskellige fagligheder (ingeniør, UXer, programmør, projektleder, forretningsudvikler).
Deltagerforudsætninger:
Der kræves ingen forudsætninger for at deltage.
Har du allerede erfaring med at brugerteste vil du opleve at du får en dybere og mere systematisk viden og færdigheder. Eksempelvis mere præcist arbejde med måle endpoints, dataanalyse, root-cause analyser samt interviewteknikker.
Det får du med kurset:
Små hold. Maks 10 personer.
Interaktivt PDF kompendium.
Praktiske øvelser med fokus på din virksomheds projekter.
Kursusdiplom: Printet og digital PDF
Efter kurset:
Gratis oplæg for dit team
Gratis sparring
Sådan får du din chef til at godkende dit kursus.
Vi har samlet en liste med gode argumenter for hvordan et kursus til dig skaber værdi for dit team og din virksomhed.
Tilmeld kurset:
Strategisk UX Design & Design Leadership
Kursuslængde: 3 dage
Tid: 9:00-16:00
Pris: 14.750 eksklusiv moms
✔︎ Gratis ubegrænset sparring inkluderet.
✔︎ Gratis 1 times oplæg for dit team inkluderet.
Spørgsmål til kurset?
Kontakt kursusansvarlige
Rune Nørager:
40 41 44 22
kontakt@uxcampus.dk